Меню сайту
Форма входу
Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Іщенко Надія Володимирівна

/klas_1.docx

 

Клас 3

Предмет. Українська мова

Тема. Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та назви неістот.

Мета: формування ключових компетентностейвміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, проявляти ініціативу, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими; громадянської – бережно ставитися до природи, людей, самого себе; здоров’язбережувальної – удосконалювати  фізичну, соціальну, психічну та духовну складову здоров’я;

предметних компетентностей: розширити і поглибити знання учнів про іменник (питання, значення, роль і зв’язок з іншими словами в реченні), назви істот та неістот; розвивати зв’язне мовлення школярів, збагачувати їхній лексичний запас, мислення, уважність, уміння аналізувати; удосконалювати навички правильної вимови слів, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати; виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу, культуру запису в зошитах; сприяти формуванню здорової гармонійно розвиненої людини шляхом використання методики «навчання в русі».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: таблиця «Іменник», картки, орфографічні словники, підручник (Вашуленко М.С. Рідна мова: Підруч. для 3кл. – К.: Освіта, 2003. – Ч ІІ), презентація до уроку, сольові мішечки.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Слайд 2.

  • Ось дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Урок мови починаймо.

Сідайте, будь ласка. Подивіться мені в очі. Погляньмо один на одного, посміхнімося, подумки побажаймо добра, успіхів. Сподіваюся, що ми зуміємо створити на уроці ситуацію успіху. Щоб наша праця була успішною, слід дотримуватися певних правил, пригадаймо їх.

Діти почергово називають правила (слайд 3).

  1. Правило піднятої руки.
  2. Дружно співпрацювати у парах, групах.
  3. Уважно слухати вчителя й учнів.
  4. Активно і творчо працювати.

ІІ. Оголошення теми та очікування навчальних результатів

  • Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати тему «Іменник» . Ви вже знаєте, що іменник – це одна з частин мови. Іменник – велетенська, могутня частина мови, яка постійно поповнюється новими словами. У найбільшому 11-томному словнику української мови близько 135000 слів. Половина з них – іменники.

Отже, розширимо і поглибимо наші знання про іменник, назви істот та неістот; вдосконалюватимемо навички правильної вимови слів, правопис і вимову яких потрібно запам’ятати. Сьогодні на нас чекає різноманітна і цікава робота. Ви повинні бути уважні, активні.

Слайд 4.  Виразно читаємо,

                Чітко відповідаємо,

                Мовлення своє розвиваємо,

                Пишемо каліграфічно і правильно.

Вправа «Очікування»

  • Чого ви очікуєте від уроку? Продовжіть вислів «Цей урок навчить мене…».

ІІІ. Робота над темою уроку

Каліграфічна хвилинка

У уУу ум су ув

Показ тілом букв.

Письмо носиком, ліктем правої руки.

У вікно заглядає пухнаста ялинкова гілка.

Письмо в зошитах із подушечками на головах.

  • Встановити зв’язок слів у реченні.
  • Дібрати антонім до слова «заглядає».
  • Визначити частини мови.
  • Розібрати за будовою слово «гілка».
  • Назвати звуки в слові «ялинкова».
  • Дібрати споріднені слова до слова «ялинкова».

Повторення про іменник

  • На які питання відповідають іменники? Що позначають?

Рухлива гра «Передай слово»

Діти сплескують у долоні, називають запитання і слово, повертаються, сплескують у долоні й «передають слово» сусідові.

Проблемне питання

  • Чому ви ставите до одних іменників питання хто, а до інших – що? (Відповіді дітей).
  • Отже, сформулюйте граматичне визначення іменника.

Звірте його з правилом (підручник, с.11).

Валеологічна пауза для голови і шиї

Нахили голови: вліво, вправо, вгору, вниз.

Колові рухи головою.

Написання носиком вертикальної й горизонтальної вісімок.

Розрізнення назв істот і неістот (Впр.20)

Словникова робота (Слайд 5)

  • Зверніть увагу на написання й вимову слів у рамках.
  • Поясніть їх значення.

Банкір – власник банку.

Агроном – спеціаліст у сільськогосподарській діяльності.

Фермер – власник ферми.

  • Запишіть ці слова , розподіляючи їх на 2 групи: назви істот і назви неістот.
  •  

Письмо в зошитах із подушечками на головах.

Фізкультхвилинка

Український танок

Ми почнемо танцювати (руки на поясі, навприсід).

Український наш танок (праве плече вперед, навприсід, ліве плече вперед, навприсід).

Ліву ніжку ми поставим (ліву ногу вперед на п’ятку, назад на носок).

Хутко з п’ятки на носок.

Потім праву ніжку ставим (праву ногу вперед на п’ятку, назад на носок).

Знову з п’ятки на носок

Навприсід уліво, вправо (навприсід, з поворотом тулуба і підняттям рук по черзі).

Повернемося разок (руки перед грудьми).

Руки ми розводимо ( руки розвести в сторони, прийняти вихідне положення).

І швиденько зводимо,

Український наш танок (поплескати в долоні).

Знову ми заводимо.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з підручником (вправа 21 – самостійно за варіантами; 3-тє завдання в групах)

Гра «Покажи рухами»

Учитель називає іменники, а діти показують на вуха, якщо предмет можна почути, на очі – якщо побачити, на руки, якщо до нього можна доторкнутись, на голову – якщо уявити, на серце – якщо відчути.

Голос, сад, любов, біль, вікно, спів, квітка, боротьба, зелень, холод, смуток, хмара, сонце.

  • Чи всі предмети можна побачити, почути, відчути на дотик?

Те, що позначають деякі іменники, можна лише уявити. У мові ж предметами називаються всі слова, до яких можна поставити питання хто? що?

Робота в парах (вправа 23)

Учні з високим і достатнім рівнями знань працюють із картками.

Картка

Прочитай.

   Дівчинка стала над метеликом, затамувавши подих. Їй хотілося, щоб час зупинився. Щоб сонечко не піднімалося вище, щоб не минула ранкова прохолода, щоб із крильця свого не струснув метелик роси.

   На яблуневому листочку Оксанка побачила метелика. Він сидів, поволі-поволі ворушачи крильцями. На одному з них Оксанка побачила краплини роси. «Це ж метелик боїться махнути й полетіти, бо струсить таку краплинку», подумала Оксанка.

  1. Це текст?

а) Так;

б) ні.

     2. Познач цифрами абзаци так, щоб вийшов текст.

     3. Підкресли назви істот.

Гра з м’ячем

  • Назвіть предмети, які бачите навколо.

Діти передають м’яч через голову двома руками, називаючи предмети, які бачать довкола себе.

  • Що ви бачили? (Предмети).
  • Що називали? (Слова).
  • Чи є різниця між словом і предметом? Яка?

Складання усної характеристики слова і предмета

         Корова ( характеристика слова: відповідає на питання хто?; істота).

Характеристика предмета (пояснення за словником).

Валеологічна хвилинка для зору

Малювання ліній очима за схемами (за методикою В.Бірмана).

V. Підсумок уроку

Рухлива гра « Істота чи неістота»

Учитель називає слова, а учні на кожний іменник сигналізують картками «Хто?» , при цьому встають,  «Що?» - присідають: хлопчик, річка, трава, пташка, сонце, волошка, зайчик, собака, книжка, берізка, білка, фермер, зима, банкір, агроном.

Гра «Незакінчене речення» (слайд 6)

Іменники, що є назвами істот (людей і тварин) відповідають на питання …(хто?).

Іменники, що є назвами неістот, відповідають на питання …(що?).

Рефлексія

  • Чи виправдались ваші очікування?
  • Продовжіть фрази.
  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Сьогодні на уроці я намагався…
  • Найкраще мені вдалося…
  • Оцініть свою роботу на уроці.
  • Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.
  • Ви працювали добре – руки до плечей.
  • Ви працювали чудово – аплодуємо.
  • Ви сьогодні отримуєте такі бали…

VIДомашнє завдання

  • Відкрийте щоденники, запишіть завдання на вибір.

Середній рівень. Вправа 22, завдання 1; правило – с.11.

Достатній рівень. Вправа 22, завдання 1-2; правило – с.11.

Високий рівень. Вправа 22, завдання 3; правило – с.11.

 
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 134
Корисні посилання
Відділ освіти Шполянської держадміністрації
Шполянська ЗОШ І-ІІІст. №1
Сайт директора Лозуватської ЗОШ Рябокінь Яни Олександрівни
Шполянський НВК "ЗОШ І-ІІІст.№2-ліцей"
Шполянський НВК"ЗОШ№3-гімназія"
Шполянська ЗОШ №5"
Шполянський МНВК
Водянський НВК
Топилянський НВК
Чутівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Персональний сайт Діхтяренко Людмили Миколаївни.
Пошук
Архів записів
 
 
Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz