ІНФОРМАЦІЯ
про зустріч
учнів Лозуватської
загальноосвітньої школи I-III ступенів із
працівниками правоохоронних органів"
Вже стало доброю традицією у другій половині
навчального року проводити зустрічі учнівської молоді з працівниками правоохоронних
органів.
Так,
23 лютого, у День захисника Вітчизни, в актовій залі Лозуватської ЗОШ відбулася
морально-виховна зустріч учнів 9-го, 10-го, 11-го класів. Такий незвичний, але незабутній урок організувала для
школярів і вчитель Я. О. Рябокінь, яка повсякчас
розвиває моральну свідомість молоді.
На порядку денному даного заходу стояли
злободенні питання: дитяча злочинність, наркоманія і алкоголізм. Запитання
молоді до правоохоронців були досить відвертими, а відтак і відповіді сформувались
конкретні й вичерпні. Передусім, вихованців школи цікавило, як лікують хворих на алкоголізм та
наркоманію. З’ясувалось, є багато закладів, де ведуться подібні профілактичні
лікування: вони не примусові, але неодмінні. Працівники внутрішніх справ наголосили:
найкращий спосіб – не вживати наркотики й алкоголь. Школярі запитували, якими
повинні бути працівники міліції і що потрібно для того, щоб стати правоохоронцем? Для них змалювали усний портрет сучасного
міліціонера. Говорили також про корупцію в органах та грубе поводження з порушниками і дійшли висновку:
правоохоронець повинен сумлінно виконувати службовий обов’язок і не піддаватися
на свого роду спокуси, адже за працівниками ведеться чіткий контроль з боку
правоохоронних та контролюючих органів.
Надзвичайно цікавим для учнів стало
унаочнене знайомство із міліцейським професійним інвентарем. Учні тримали в
руках зброю, кийок, наручники, шолом –
побачене склало винятково позитивний вплив на підлітків, послугувало
пересторогою на скоєння яких-небудь порушень.
Декому з школярів така робота навіть сподобалася і вони цікавилися, що
потрібно освоїти, аби працювати експертом.
- Сьогодні більшість фахівців схиляються
до того, що правове виховання у школі має починатись не з вивчення основ
правознавства в дев’ятому класі, а вже тоді, коли дитина переступила поріг
школи. У багатьох школах працюють психологи, які ведуть бесіди з школярами на
правову тематику. Але виникає елементарне питання: чому й надалі дитяча агресія
зростає? Чому психологи про її неминучість не попереджають? Ми,
вчителі-вихователі, мусимо вести інтегроване морально-правове виховання. Мораль
не суперечить праву, а навпаки, є його передумовою та основою. Закони своєї
держави повинен виконувати кожен. Наша держава – це воля народу, який захищає
своє щастя, благополуччя, недоторканість. Усвідомлення того, що Закони
захищають, насамперед тебе, твою сім’ю, твоє щастя, майбутнє у якійсь мірі є
гарантією, що правопорушники будуть покарані.
Не
випадково під час зустрічі з правоохоронцями учнів цікавили різноманітні теми:
запитували про роботу міліції у боротьбі з дитячою злочинністю, цікавилися
буднями правоохоронців, розпитували як міліціонери поводяться із злочинцями. Кульмінацією зустрічі стали невтішні цифри
всезростаючої дитячої злочинності, вживання наркотиків і алкоголю. Такий
незвичайний урок – це складова великої роботи, яку повинні виконувати всі, хто
несе відповідальність за дітей: батьки, вчителі-вихователі, психологи. Бо лише
належне і систематичне здійснення попереджувальних заходів – буде гарантією
зниження, а пізніше викорінення злочинних порушень.
Читаючи Міжнародну конвенцію по
правах дитини, яку Україна підписала в 1991 році, стає зрозуміло: елементарне
її виконання - це не тільки обов’язок перед Богом, але повинність за отриману
від держави плату. |